Звіт завідувача

ЗВІТ КЕРІВНИКА

комунального закладу

«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 2 

Харківської міської ради»

 завідувача Кириченко Г.В. про свою діяльність за підсумками 2019/2020    навчального року перед педагогічним колективом та громадськістю

 

1. Загальні відомості про заклад дошкільної освіти

Заклад дошкільної освіти, комунальної форми власності функціонує з 1982 року. Проект розрахований на 110 місць. Списочний склад дітей - 100 дітей.

У закладі функціонувало 6 груп з денним перебуванням дітей. Заклад впродовж  року   працював з 07.00 до 19.00 години за п'ятиденним робочим тижнем.

Зарахування дітей до закладу здійснювалося на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров'я дитини, свідоцтва про народження.

Навчальний рік розпочато з 01 вересня 2019 року і закінчено  12 березня 2020 року. З 13 березня по 29 травня 2020 року заклад був закритий на карантин у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID – 19).

З 01 червня заклад відновив свою роботу в умовах адаптивного карантину і до 31 серпня згідно плану роботи на літній оздоровчий період проводиться оздоровлення дітей шляхом використання комплексу загартовуючих процедур за допомогою водних, повітряних  факторів та харчуванні дітей салатами із свіжих овочів, фруктових соків. 

Заклад здійснював свою діяльність відповідно до  плану роботи на 2019/2020 навчальний рік,   схваленою педагогічною радою від 31 серпня 2019 року протокол № 1 та плану на оздоровчий період.

Головну мету закладу ви бачите на слайді:

Заклад несе відповідальність перед батьками, суспільством і державою за:

-                     реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом  України «Про дошкільну освіту»;

-                     забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу;

-                     дотримання фінансової дисципліни  та збереження матеріально-технічної бази.

 

2. ПЕРСОНАЛЬНИЙ ВНЕСОК КЕРІВНИКА У ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ

 

На виконання нормативних та законодавчих документів впродовж навчального року педагогами закладу проводилося обстеження мікрорайону.

Так, відсоток охоплення дітей мікрорайону дошкільною освітою станом на травень 2018 року  - 54,8% , на травень 2019 – 55%, на травень 2020 року - 58% - це на 3 % більше, ніж у минулому році.

 

Порівняльна таблиця охоплення дітей дошкільною освітою мікрорайону за 2018 - 2020 н.р

 

 

Кількість дітей за мережею в порівнянні з минулими роками

 

З даних таблиці видно, що на наступний навчальний рік зменшилася загальна кількість дітей мікрорайону на 63 дитини та мережа на 4 дитини, за рахунок цього відсоток охоплення збільшився на 11%.

З метою пропагування дошкільної освіти та більш детальним ознайомленням з роботою дитячого садка 18 червня 2020 року було проведено День відкритих дверей.

 

Створення умов та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес

У 2019/2020 навчальному році педагогічний колектив закладу дошкільної освіти працював над єдиною науково -  методичною темою: «Підвищення професійного рівня педагогів засобами ІКТ у методичній та виховній роботі». Реалізувати результати самоосвітньої діяльності педагоги мали можливість у різноманітних методичних заходах:

Семінар – практикум

Методичні посиденьки

Консультації для педагогів:

Відкриті покази:

Педагогічні ради:

Під час Тижня науки, який проходив у січні місяці діти разом із батьками брали активну участь у  наукових дослідженнях, які були відображенні у фотовиставці «Цікавинки у довкіллі».

         В умовах карантину педагоги перейшли на новий формат проведення освітнього процесу  - дистанційний. Так, вихователями Фоміною Н.О., Андрущенко Н.В., Гетьманською Т. Ю., Паладій Н.О., Кириченко Г.В., музичним керівником Байковою І.С. були виставлені на Сайті закладу фрагменти відео занять для батьків та їхніх дітей.

Проведення різних форм методичної роботи з педагогами позитивно вплинуло на якість освітньої роботи з дітьми:

-       в освітній роботі з дітьми застосовувались методи та прийоми ТРВЗ,  інтегровані заняття (щотижня);

-       значно поповнений дидактично – розвивальний матеріал у групах закладу;

-       покращився естетичний вигляд групових приміщень відповідно до сучасних вимог.

 

Організація різних форм виховної роботи

 

        Організація життєдіяльності дітей включала в себе не тільки організовані форми активності на заняттях, а ігрову, трудову, самостійну художню діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності.

З метою забезпечення належних умов щодо безпечної життєдіяльності всіх учасників освітнього процесу у листопаді 2019 року пройшов Тиждень Безпеки з питань дорожньо – транспортного травматизму, в рамках якого відбулася виставка дорожніх знаків. У лютому 2020 - Тиждень Безпеки з питань протипожежної безпеки.

        Доброю традицією стало у нашому закладі проведення Тижнів фізкультури (канікулярні тижні), метою яких було проведення спортивних тижнів – навчати дітей здоровому способу життя, закріплювати вміння і навички отримані на заняттях з  фізичної культури, розвивати руховий апарат, зміцнювати здоров’я, виховувати любов до фізкультури та спорту.

-    Свята та розваги:

-   Флешмоб до дня вишиванки дистанційно.

Діти старшої групи №2 (вихователь Фоміна Н.О.) брали участь у районному спортивному конкурсі «Перші кроки», у конкурсі дитячого малюнку «Листівка захиснику України», де Сергієва Кароліна посіла ІІ місце і була нагороджена Дипломом Управління освіти адміністрації Київського району. Також у творчому конкурсі «Зимова казка» дитина середньої групи Дятлова Карина посіла ІІ місце і отримала Дипломом Управління освіти (вихователь Паладій Н.О.)

 

3. Вжиті керівником заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально – технічної бази

Матеріальна база закладу освіти складається з музичної зали,  кабінетів маніпуляційної, ізолятору,  приміщення харчоблоку та пральні, шести групових приміщень,  холів, господарських споруд. Усі приміщення відповідають санітарно – гігієнічним нормам.

На  ділянках дошкільного закладу є групові майданчики,   квітники,   город, господарський майданчик. В травні 2020 року були встановлені ігрові споруди на дитячий майданчик групи №6 за бюджетні кошти від Департаменту освіти. Але на території є певні недоліки:

- відсутні павільйони для груп № 4, 6;

- відсутній спортивний майданчик.

Значна увага у розвитку закладу приділяється поліпшенню та модернізації матеріально-технічної бази. 

       До вирішення  даної проблеми   адміністрація закладу залучала членів ради закладу. Рада приймала рішення про залучення батьків до участі у створенні умов функціонування дитячого садка та зміцнення матеріально-технічної бази. Так впродовж року було проведено:

- технічний огляд вагів електронних 4 шт на харчоблоці;

- придбана переносна бактерицидна лампа;

- проводилася заправка картриджей та ремонт принтерів;

- в усіх приміщенях було перезаряджено вогнегасники;

- в групу №3 придбано комплекти постільної білизни, матраци, подушки, ковдри, покривала на ліжка; двері в роздягальній кімнаті

- в групу №5: вмивальники 2 шт, змішувачі в туалетну кімнату;

- зроблений ремонт в кабінеті практичного психолога;

Проведена робота з благоустрою території:  відремонтований та пофарбований цоколь, висаджені квіти, пофарбовані бордюри, малі архітектурні форми, завезений пісок для пісочниць.

Також проведено перевірку ізоляції електропроводки, вимірювання опору металевого зв'язку корпусів електроустаткуванні з основними заземленнями,  зроблена перевірка вентиляційних каналів. Звітна інформація щодо залучення батьківської допомоги оприлюднювалась щомісячно в інформаційному куточку в кожній групі, на загальних батьківських зборах та на сайті закладу дошкільної освіти у розділі «Благодійні внески». Але поряд з цим залишилися проблеми: потребує ремонту приміщення харчоблоку, а саме цех сирої продукції, пральня, заміна вікон в коридорі І поверху (4 штук), в кабінетах 4 шт.

На літній період запланована наступна робота, а саме:

- придбати ліки в медичний кабінет;

- запланований часткова заміна меблів кабінету практичного психолога;

- ремонт в груповому приміщені групи №1;

- придбання методичної шафи в групи №2,4,5;

- заміна лінолеуму в роздягальні групи №6.

 

4.Залучення додаткових джерел фінансування та їх раціональне використання.

Впродовж навчального року управлянням освіти адміністрації Київського району надавались миючи засоби (порошок «Лотос», мило дитяче, господарське, сода кальцинована) та дезінфікуючи (новохлор). Під час карантину видавалися індивідуальні маски на дітей та працівників закладу; паперові рушники.

В травні 2020 року за рахунок коштів міського бюджету Департаментом освіти в наш заклад було придбано та встановлено піч електричну на харчоблок.

 

 

5.Вжиті керівником заходи щодо забезпечення закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки.

Згідно штатного розпису у дошкільному закладі  працює 26 працівників: з них 11 педагогів, 15 осіб обслуговуючого персоналу.

Педагоги мають вищу освіти, достатній досвід роботи.

Методична робота з педагогічними кадрами була організована таким чином, щоб існувала позитивна динаміка розвитку професіоналізму педагога, та передумови для удосконалення роботи педагогічного колективу. Відповідно до нормативних документів та перспективного планування атестації педагогічних працівників закладу на 5 років в 2019/2020 навчальному році було атестовано 2 педагога згідно графіку Гетьманська Т.Ю., Кириченко Г.В.:

Педагоги підвищили свій рівень фахової майстерності шляхом навчання на курсах підвищення кваліфікації та  займалися самоосвітою.

 

6.Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців

 та педагогічних працівників.

Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм

 

Згідно Закону України «Про освіту» заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Ця робота ведеться в таких напрямках які ви бачите на слайді:

Протипожежна безпека посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. В наявності обладнаний пожежний щит. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, призначено відповідальних осіб. Проводяться тижні Безпеки щоквартально.

Відповідно до Закону України «Про охорону праці», було проведено повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги.  Двічі на рік проводилося випробування спортивного обладнання на території дошкільного закладу, в спортивній залі.

­­

Надання соціальної підтримки та допомоги дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей.

 

Педагогічною радою  №1 громадським інспектором у закладі призначено вихователя Гетьманську Т.Ю. Діяльність громадського інспектора була спрямована на виявлення та захист дітей пільгових категорій. 

На початок навчального року було складено та надано до Управління освіти списки дітей пільгових категорій. Так, впродовж навчального року заклад відвідували 16 дітей пільгового контингенту.

На підставі поданих підтверджуючих документів було видано наказ про забезпечення дітей пільгами в оплаті за харчування. Так 10 дітей з багатодітних сімей оплачують харчування 50% від її вартості, а діти з сімей внутрішньо переміщених осіб та діти, батьки, яких є учасниками АТО мають безкоштовне харчування.

 

Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення.

Педагогічним та медичним працівникам закладу надається щорічна відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення. Згідно з Законом України «Про освіту» педагогічні працівники отримали премію та згідно з Положеннями про грошову винагороду усі працівники закладу отримали на кінець року грошову винагороду.

Здійснюються виплати з фонду соціального страхування за період тимчасової непрацездатності працівників.

Стан дитячого травматизму.

В закладі створено належні умови для вирішення питань організації та проведення роботи щодо формування у дітей навичок безпечної поведінки. На нарадах при завідувачеві та педагогічній раді було проаналізовано стан роботи щодо запобігання всіх випадків дитячого травматизму. Були розглянуті питання:  які ви бачите на слайді.

Вихователем - методистом розроблені комплексні заходи щодо збереження життя і здоров’я дітей, запобігання всіх видів дитячого травматизму на 2019/2020 н.р. Впродовж року організовано та проведено виставку дорожніх знаків виставку малюнків

Методичний кабінет забезпечений :

-  нормативними та інструктивними документами;

-  парціальними програмами

-  різноманітними матеріалами .

         В приміщенні закладу розташовано банер з охорони безпеки життєдіяльності та стенди, де можна дітей ознайомити з  правилами поведінки при  надзвичайних ситуаціях, виставка дитячих робіт «Безпека життя дитини», для батьків та співробітників куточок «Цивільний Захист», «Охорона праці». Щоп’ятниці з батьками проводяться бесіди, консультації по запобіганню різних видів травматизму, які заносяться в книгу групових та індивідуальних консультацій з ОБЖД під особистий підпис батьків.

В закладі дотримуються вимоги щодо попередження нещасних випадків з дітьми під час освітнього процесу, так і в побуті. Згідно вимог ведеться відповідна документація. Нещасні випадки з дітьми в закладі відсутні.

 

7. Медичне обслуговування вихованців.

 

Одним з пріоритетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу. Кожен працівник закладу 2 рази на рік проходить обов’язковий медичний огляд. Згідно  з трудовим стажем робітників надаються виплати по листам непрацездатності.

В закладі проведена оздоровча – профілактична робота: антропометричні вимірювання, проводилося загартування, здійснювався контроль за станом відвідуваності, санітарним станом приміщення, за станом харчування.

Проводилася протиепідемічна робота: щоденні ранкові фільтри дітей, проводилося кварцування та провітрювання груп, вживали цибулю та часник в осінньо – зимовий період, здійснювався контроль за гігієною відвідування дітьми туалетної кімнати.

         Проведена санітарно – просвітницька робота: оформлений стенд для батьків та персоналу «Поради лікаря», проводилися бесіди з персоналом, санітарний мінімум з новими працівниками при прийомі на роботу.

 

8. Організація харчування дітей у навчальному закладі

Харчування вихованців здійснюється відповідно до Інструкції з організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах та змін до неї. Діти одержують 3х разове харчування при 9 годинному перебуванні в дошкільному закладі.  Адміністрацією закладу складається меню-розклад з урахуванням примірного меню та технологічних карток,  погоджених  Дерпродспоживслужбою. Продукти харчування до закладу постачає КП «Дитяче харчування» згідно з графіком та мають сертифікати якості та відповідності. Ціна продуктового набору на день з січня 2020 року складає 25 грн для дітей раннього віку (10 грн. із міського бюджету та 15 грн. батьки) та 30 грн для дітей дошкільного віку (12.00 грн. із міського бюджету та 18.00 грн. батьки (з додаванням 10% на оздоровчий період). Додатковий збір коштів за харчування дітей в закладі відсутній. Завідувач та вихователі тримають на постійному контролі оплату за харчування, борги по батьківській оплаті відсутні.

Вихователями усіх вікових груп ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування вихованців, проводиться консультативна робота щодо харчування дітей вдома. З боку адміністрації контроль за якістю харчування, санітарно-гігієнічним станом дитячого садка ведеться щомісячно, також щоквартально з боку централізованої бухгалтерії Управління освіти, про що свідчать акти перевірок. Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через бюлетені, бесіди, консультації. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка.

 

9. Освітня робота у навчальному закладі

У 2019/2020 навчальному році педагогічним колективом дошкільного закладу вирішувались річні задачі, які ви бачите на слайді:

Кожний педагог впродовж року працював за новацією, напрямом, систематично використовуючи її в освітньому процесі:

Так вихователі молодших груп займалися казко терапією; вихователь раннього віку сенсорним розвитком; середньої групи «STREAM – освітою в освітньому процесі»; старшей групи «Використання ІКТ у роботі з дітьми».

 

10. Шляхи розвитку закладу і напрямки діяльності на наступний навчальний рік

За результатами аналізу цього навчального року та діагностичних даних тематичних, оперативних та комплексних перевірок пропонується в наступному навчальному році впровадити наступні завдання:

1. Продовжувати роботу з формування у дітей творчості через музичну та художньо – естетичну діяльність (3 рік);

2. Розпочати роботу з екологічного виховання вихованців (1 рік);

3. впровадження нових сучасних форм і методів співпраці з родинами вихованців для подальшого активізування її в професійній діяльності (1 рік).

 

 

11. Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями.

У минулому навчальному році проводилась наступна спільна робота закладу і сім’ї:

-                     загальні збори – у вересні 2019 року;

-                     засідання Ради закладу – в листопаді 2018 року, січні

-                     групові батьківські збори – у вересні, грудні;

-                     групові консультації  - щомісяця;

-                     індивідуальні консультації  – за потребою;

інші форми роботи:

-                     дні відкритих дверей (організація харчування),

-                     ознайомлення батьків з успіхами дітей (з результатами звуковимови, антропометричними даними, діагностування старшої групи),

-                     змінна інформація в куточку для батьків,

-                     презентація папок – пересувок з безпеки життєдіяльності, з фізичного та мовленнєвого розвитку;

-                      залучення батьків до участі в спортивних змаганнях, виставках, обладнання ігрових зон, підготовка до дитячих свят, допомога у благоустрої приміщень закладу.

              Батьки в свою чергу, намагалися допомогти організувати життя дітей ще краще, були союзниками та партнерами. В усіх групах протягом року активно працювали батьківські трійки.

У закладі діє Рада дошкільного закладу, як колегіальний орган педагогів та батьків.  Головою ради обрано Долгареву Наталію Вікторівну. На засіданнях розглядалися питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в садку,  звітування про залучені та витрачені благодійні внески.

 

12.Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою, батьками, представниками інших органів громадського самоврядування.

 

На виконання нормативних та законодавчих документів з діловодства в закладі  проведено ряд заходів, а саме: заведені журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, інформаційні матеріали представлені на сайті дошкільного закладу.

За минулий 2019/2020 навчальний рік до адміністрації закладу надійшло та було розглянуто 25 звернень громадян.  На особистому прийомі завідувачем  було розглянуто усі звернення. За характером питань, що порушували громадяни під час особистого прийому  було оформлення дитини до дошкільного закладу. Усі звернення зареєстровані, розглянуті та вирішені позитивно: усі діти прийняті до дошкільного навчального закладу.

           За цей період не поступали скарги на роботу працівників закладу.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий